V druhém pololetí třetí třídy se žáci seznamují
s historií budování lidských obydlí. Děje se tak v epoše, která se
nazývá Stavba domu.
Nezůstává však pouze u teorie, žáci si většinou vyzkouší
nějaký druh budování v praxi. Může se jednat o jednoduché cihlové zídky nebo
i o složitější stavby.
Tato epocha má přesah až do čtvrté třídy. O prázdninách
začnou žáci vymýšlet (a někteří i realizovat) svou vlastní stavbu. Výběr
materiálu i způsob provedení je čistě na nich. Podmínkou je, aby se dal domeček
převézt do školy. V prvním pololetí čtvrté třídy pak žáci předvedou své
stavby, včetně stavebního deníku, žákům z ostatních tříd. Odpovídají na
jejich všetečné otázky týkající se pracovního postupu. Odpoledne pak děti
postupně odprezentují svou práci před rodiči. Popíšou, z jakého materiálu
domeček vyrobily, jestli se potýkaly s nějakými problémy, kdo jim pomáhal
atd. Jedná se o jejich první zcela samostatné vystoupení před mnoha lidmi. Je
to pro ně velká výzva! Nakonec to všichni skvěle zvládnou a posunou se ve svém
vývoji zase o malý krůček dál.