• Na začátku školního roku oznámí třídní učitel rodičům, že termíny třídních schůzek jsou zapsány v kalendáři školy. Je zodpovědností rodičů tyto termíny sledovat. Případně může třídní učitel informovat rodiče o konání třídní schůzky prostřednictvím zápisu do notýsku či emailem.
• Třídní schůzka začíná včas. Na tento fakt rodiče upozorníme. Třídní schůzku zahájíme v domluvený čas, bez ohledu na množství přítomných rodičů.
• Třídní schůzka má doporučený časový rámec (cca 60 min.). Vede ji třídní učitel, který současně kontroluje obsah témat i dodržování časového rámce. Přednese své sdělení a v závěru schůzky předá slovo rodičům. V případě potřeby zařazení aktuálního bodu do programu třídní schůzky rodič kontaktuje třídního důvěrníka, který se domluví s třídním učitelem na případném doplnění či úpravě programu schůzky (aby nebyl výrazně překročen časový rozsah či byl prostor pro zajištění potřebných podkladů). Tyto body by se měly týkat třídy jako celku. Záležitosti konkrétních žáků se řeší předem v rámci individuálnícjh pohovorů s učitelem.
• Třídní učitel vytváří v době trvání schůzky bezpečné prostředí pro rodiče.
Program:
1. Krátká praktická ukázka z vyučování
2. Epocha + waldorfská pedagogika + vývojové fáze dítěte
– Samostatná domácí práce dětí
– Dlouhodobé úkoly a práce na nich
3. Sociální klima ve třídě
– Aktuální situace, drobné ohlédnutí
– Výhled do budoucna, plánované aktivity
4. Organizační pokyny
– Výlety, výjezdy, školní akce
5. Třídní důvěrník + pokladník
6. Prostor pro rodiče i pro další sdělení učitele
Spolek je nestátní, nezisková organizace pro podporu a rozvoj waldorfské pedagogiky v Pardubickém kraji.